woensdag 15 december 2010

Samsung firmware T-VALDEUC-3005.1 released

15-12-2010 T-VALDEUC-3005.1
  • Power On error when CAM is inserted (especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
  • Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland 
  • Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner 
  • Add Yahoo widget(Internet @TV)
  • ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
  • Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
  • [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
  • Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel. 
  • When watching and turning off/on several times, network setting is failed. (Mac address error)

4 opmerkingen:

  1. vraagje over deze update word t 3d nu ook beterder ervan ?
    of sommige functies daarvan , snap heel da engels nie dus ben een leek daarin.
    gr r va dorst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is inderdaad ook een update mbt 3D voor de plasma's (PDP). Ik heb deze update zelf nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan. Bij deze update gaan je instellingen niet verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. probeer de 3D content op http://www.biohemmet.se eens. Mijn TV provider heeft een 3D demo kanaal en dat was over het algemeen slecht te noemen (en ook de 3D trailers in hun videotheek), dus ik begon een beetje te vrezen voor de 3D kwaliteiten van de ps50c7700 (zeer veel crosstalk, vooral bij ingezoomde scenes). Ik had online ook al een paar demo downloads gevonden en die waren al niet veel beter. Maar de samples op biohemmet (avatar, shrek, christmas carol,...) zijn over het algemeen zeer goed; ik kreeg in elk geval weer hoop ;-)(het leek in elk geval niet alleen aan de tv te liggen).
    Ondertussen heb ik een aantal blu rays ontvangen (die promodingen van samsung zelf laten nogal lang op zich wachten) en 'clowdy...meatballs' is ok, niet wow qua 3D maar wel geen crosstalk (monster house schijnt beter te zijn).
    Het enige wat me wel nog stoort (en daar had clowdy redelijk veel last van) is het synchronisatie-probleem bij flitsende beelden : de ontvanger lijkt dan even uit te vallen... geen idee of de firmware daar iets aan zal doen, maar ik ga hem wel uitproberen...
    ah, en de film leek heel wat donkerder in 3D dan 2D, dat ook.

    Is iets wat de TV over het algemeen nog wat beter kan doen : zwart, maar hoe of wat begrijp ik niet zo goed. De ene keer lijkt alles ok (behoorlijk zwart), een andere keer lijkt alles dan weer een witte waas te hebben... de TV kan dus wel zwarter maar lijkt het niet altijd te kunnen/mogen ;-) Ik heb iets gelezen van de 50 hz vs 24/60Hz ivm met die zwartwaarden, maar het zou leuk zijn moesten ze iedereen zwart kunnen geven ;-)

    Ik moet voor het geluid via optisch naar coax op de oude surround, en daar 'knetst' iets als ik van bron verander en zo. Ik weet niet of dat aan de tv ligt of dat schakelstuk... hebben jullie er last van ?

    Het laatste minpuntje voorlopig is dat je op 50inch alle fouten wel sterk uitvergroot ziet (logisch), dus ik merk wel wat vaak artfeacten rond snel bewegende onderwerpen, zelfs op dvd en blu ray, maar vooral op tv programma's (bedankt provider ;-)
    Maar als de content goed is dan is het wel een leuk tv'tje ;-)

    leuke blog btw !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is vreemd dat de hoeveelheid crosstalk afhankelijk van het beeldmateriaal is want in het beeldmateriaal is normaal geen crosstalk aanwezig. Kan het zijn dat de crosstalk afhankelijk is van de framerate? Ik merk bij sommige films ook meer crosstalk dan bij andere. Ik ontvang het 3D demo kanaal van Aastra (satelliet) en dat is erg mooi.

    Bij de 3D bluray van Avatar, merk ik crosstalk in de ondertiteling. Ik speel hem af via een HTPC en niet via een Samsung 3D spelen. Misschien maakt dat nog wat uit.

    Het donkerder worden van het 3D tov 2D is normaal omdat de brilletjes getint zijn. De TV stelt zichzelf normaal helderder in bij de 3D modus. Dit staat los van het 24/50/60 blacklevel probleem.

    Ik heb nog geen externe speakerset dus het geluid speel ik via de TV af.

    Last van artefacten heb ik eigelijk niet. Ik kijk de meeste programma's in SD (wel digitaal). Probeer de motion judder cancellation eens uit te zetten. Die zou voor die artefacten kunnen zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen